Johanna Bergvall

Att komma igång

Kategori:

Kom på att jag inte berättat hur 2-års besöket för magsäcksoperationen gick! Det gick bra. Mina blodvärden är perfekta och ingen risk för diabetes (livrädd att få det för hur ska jag kunna klara av att ta sprutor varenda dag? Jag som är så jävla spruträdd!). Jag tog upp frågan angående skönhetsoperation, alltså att få ta bort överflödig hud runt magen. Sjuksköterskan sa att man måste ha ett BMI på 30 eller mindre och jag har 33 just nu så jag räknade ut att jag har tio kilo kvar minst att gå ned för att kunna gå till vårdcentralen och be om en remiss. Men detta gör mig såklart motiverad för att förutom att jag ändå måste gå ned mer i vikt för att nå min "målvikt" (jag har ingen). Det är såklart skitsvårt att komma igång. Egentligen vill jag ändra mina matvanor och skriva upp en lista vad jag ska äta, och sedan vill jag träna. Har ju skaffat gåband här hemma så det är väl bara fixa den där matlistan och köra igång? Det tråkiga är bara att det är så lätt att säga, sedan ska man komma igång också. Pepp?!

Sedan operationen har jag gått ned cirka 46 kilo och trots att jag ändå inte gillar min mage, mina lår och armar så finns det något jag tycker mycket om och det är mina nyckelben! Haha! Älskar att de sticker fram och älskar att ta på dom. Konstigt? Haha!




Hej jag heter Johanna och jag är läskigt seriös!
Så här fin var jag när jag fikade med min mentor idag! ^^

Kommentera inlägget här: