Johanna Bergvall

Sommarjobb dag två

Kategori: Vardagslivet

Dag två på jobbet. Det gick bättre idag. Det är jätteroligt verkligen! Riktigt stolt över mig också. När alla hade ätit klart sin lunch så ska alla ställa sina bestick, tallrik och glas i disken. En unge bad jag snällt om att inte glömma att plocka undan. Då börjar han gå ut från matsalen. Trots att jag säger till så fortsätter han. Jag tänkte "Fan heller att du ska komma undan och vara ett undantag!" Så jag gick efter honom och han tog det som en lek. Men jag sa att det inte alls var roligt. Frågade honom en sista gång om att plocka undan. Men sen tog jag hans hand och drog tillbaka honom till matsalen. O han plockade undan. Yayyy!
Jag och en till sommarjobbare, Jennifer, vi kommer verkligen överens! Jättesnäll tjej verkligen! Jag berättade att jag skulle lägga 80% av min lön på Japanresan. Sedan visade det sig att hon också gillar Japan som jag! Så vi har nräkliknande intressen! Äntligen!! Hon ska komma hem till mig någon dag. Berättade också att jag älskar Gothic Lolita och att jag hade lite grejor att visa henne från Baby The Stars Shine Bright! Så det här blir verkligen jättekul :D

Jag som liten!




KOMMENTARER:

Kommentera inlägget här: