Johanna Bergvall

Operation

Kategori:

Antagligen sista blogginlägget innan operationen! Allt kommer gå fint! Morgondagen kommer se ut så att jag ska upp klockan 05:00 och duscha från topp till tå (o peta mig i naveln som sköterskan sa XD) HAHA. Klockan 06:00 cirka, åker jag, mor, far och syster Therése till Ersta sjukhus med bil. Pappa släpper av oss och han åker vidare till jobbet. Stackars alla o behöva gå upp klockan fem! O vara på jobbet klockan sju när dem börjar klockan tio! Stackars dem! <3 Klockan 07:15 ska jag vara där och få tabletter för lugnande och mot illamående. De ska sätta en kanyl i mig också...uhh!! Nålar!!! >__< sen vet jag inte så mycket mer när det gäller tider. Men efter någon timme ska jag antagligen lägga mig på operationsbordet. För er som undrar så tar operationen cirka 1,5 - 2 timmar. Sen på eftermiddagen vaknar jag förhoppningsvis upp. Nu kommer det jag är rädd för. Smärtan. Kommer det göra så ont att jag vill skrika och gråta? Det ska tydligen kännas som att någon "slagit en planka mot magen", "en lastbil som kört över dig".....Men jag hoppas jag är pigg ändå och kan försöka hoppa upp ur sängen så fort som möjligt. Senare mot sena eftermiddagen kommer jag hoppas på att jag kommer orka skriva ett kort blogginlägg, logga in på Facebook och Skypa med familjen, eftersom de inte får hälsa på mig för än på tisdagen.

På tisdag ska (vad jag vet hitills) Carro och Lajsen komma på besök! Trevligt :)
Snälla, som jag sa till Carro, (nej nu tror jag inte att det är 30 pers som kommer samtidigt) kom inte fler än 3 personer åt gången. Jag tror inte jag orkar med fler. (vad jag menar är att om hon eller Lajsen berättar att dom ska besöka mig så vet jag att det kan hända att folk säger "ja jag vill också följa med!", o de kanske blir för många än vad jag klarar av? O så vacker kommer jag inte se ut ;P)

Men jag upptaderar imorgon förhoppningsvis!
God natt!....Om jag kommer kunna sova är frågan!


KOMMENTARER:

  • kändismulle säger:
    2009-08-31 | 09:08:19
    Bloggadress: http://www.metrobloggen.se/megamuffin

    lycka till :D när får jag hälsa på dig då?

  • Ninja Fruit säger:
    2009-08-31 | 15:08:54
    Bloggadress: http://ninjafruit.blogg.se/

    ÅJ JOHANNA! JAG TÄNKER PÅ DIG HELA TIDEN NU! Nu är det säkert över, jag var aldrig inne på bloggar i morse. Jag hoppas allt gick bra och väntar med spänning på ett inlägg från dig. Massa kramar på dig!

Kommentera inlägget här: